Térdfájdalom gyakorlatok.

10 gyakorlat, amelyek megakadályozzák a térd kattogását és fájdalmát Gyakorlatok térdfájdalom ellen

A futáskor kialakuló térdfájdalom egyszerre lehet kellemetlen és ijesztő, de ha rendszeresen elvégzed a következő mellékgyakorlatokat, pár hét alatt jobb formában lehetsz, mint valaha!

Megoldás az évek óta tartó térdfájdalomra! A térdízület nyáktömlőjének gyulladása is lehet a térdfájdalom felelőse. A bursák - azaz nyáktömlők - a csontos kiemelkedéseket fedik, hogy párnázzak azokat. A bursa gyulladásakor a tömlő többletfolyadékkal telik meg. A gyulladás kialakulhat kisebb traumák összegződéseként, vagy egy sérülés miatt is.

Könyves-gyakorlat Futás közben rendkívül fájhat a térdedha nem hátrafeszített vállakkal, hanem görbén, előrehajtott fejjel edzel — így ugyanis az átlagosnál nagyobb nyomás nehezedik a térded elülső részére. Ahhoz, hogy fejleszd a gerinctartásodat, nincs más dolgod, mint egy könnyű könyvet vagy egy üres májkrémes dobozt a fejedre raknod és úgy gyakorlatozni pl. Fókusz-gyakorlat Futás közben szeretsz nézelődni, jobbra-balra tekingetni, forgolódni?

vaszkuláris készítmény osteochondrosisra

Egy kis változatossággal nincsen baj, ám ha csak most kezded a kocogást, könnyen fájhat tőle a térded! A térd stabilitását és mozgásterjedelmét úgy tudod fejleszteni, ha a karjaidat összezárod a felsőtested előtt, majd térdfájdalom gyakorlatok, kicsit előre dőlve emelgeted fel az egyik lábad.

Figyelj rá, hogy a felemelt térded mindig egy vonalban, és ne oldalt legyen a törzseddel!

ujjízületi fájdalom hogyan lehet segíteni

Hegymászó-gyakorlat Az is lehetséges, hogy mindenféle különösebb tartás-vagy futásproblémák nélkül fáj a térdízületed — ebben az esetben szükséges, hogy a nagyobb távok megcélzása előtt kíméletesen erősítsd a lábadat. Minél inkább meg tudod érinteni a térdkalácsoddal a könyöködet, annál jobb formában vannak az ízületeid!

mennyi ideig kezelik a csípőízületet

Ugróiskola-gyakorlat Futás közben úgy érzed, hogy majd kibicsaklik a lábad? Ebben könyök porcsérülés esetben is a térdízületek kopásáról van szó, ám elsődleges szempont most a lábak stabilitásának és egyensúlyának erősítése.

Ezt a leginkább különböző egyensúly-gyakorlatok alkalmazásával, úgy, mint az egylábas ugrálással vagy — gyermekkorunk nagy kedvencével — az ugróiskolázással tudod a leginkább fejleszteni. Ha vannak gyerekeid, tökéletes családi programot lehet belőle kerekíteni!

Íme, a leghasznosabb tanácsok: 1. Ha fáj a térde, ne pihenjen túl sokat!

Csípő-gyakorlat Léteznek olyan emberek, akik járásukkor az átlagosnál jobban kitolják a csípőjüket, ahelyett, hogy egyenesen tartanák azt — sajnos ez a mindennapi élet során nem, sportolás alkalmával viszont igencsak veszélyes lehet, hiszen teret ad a futás közbeni térd-és csípőficam kialakulásának.

Amennyiben térdfájdalom gyakorlatok te csípőd is játszós kedvében szokott lenni futás közben, úgy végezz minél több fenék- medence-és csípőgyakorlatot!

A mi kedvencünk az, amikor egyenesen egyhelyben kell állni, a karjainkat összezárjuk mellkasunk előtt, megfeszítjük a fenék- csípő-és medenceizmainkat, majd 10 másodperc után ellazítjuk őket.

fertőző bursitis

Kapcsolódó cikkek.

Olvassa el is